BİZİ TAKİP EDİN
İSTANBUL, TURKEY
DUYURULAR 06 AĞUSTOS 2018 / 13:33

BUZLUCA GEZİSİ - MURAT ÖZTÜRK

Oldukça yoğun bir çalışma temposuyla geçen bir çalışma yılı ertesi ailemi de tatile çıkardıktan sonra kendimi bir motosiklet macerası ile ödüllendirmek istiyordum. Bir miktar fikir alışverişi sonrası WDW, Bozcaada planları iptal edilip, dikkatimi daha önce hiç tecrübe etme imkanım olmamış, Romanya sınırları içinde yer alan Transalpina Transfagaran rotalarına yoğunlaştırdım. Ekipte yaşanan ufak revizyonlar ardından 29 Temmuz sabahı Can Sonbay kardeşim ile 9'a doğru Pazarkule sınır kapısına doğru kontak açıyoruz.

Rota üzerinde aralıklarla sağanak yağış beklendiğinden motosiklet hayatımda ilk kez kendime bir yağmurluk alıyorum ve Saray civarlarında aniden yakalandığımız Musonvari sağanak altında ürünün ilk testini yapıyoruz.

Yağmur sonrası yaşanan sıkı sıcak ile ekipmanlar fabrika ayarlarına dönüyor. Yolculuğun ilklerinden diğeri de Yunanistan'a giriş yapacağımız Pazarkule sınır kapısı. Bulgaristan vizesi sadece Bulgaristan'da geçerli olup Romanya'ya sokamadığından, Yunanistan vizesi alıp. Diplomatik sebeplerle Yunanistan'a giriş yapıp yarım saat kadar sonra Bulgaristan'a giriş planlıyoruz.

Meriç'i tarihi ve çok güzel köprülerden geçip İpsala ve Kapıkule'ye oranla çok daha sevimli olan Pazarkule'de işlemleri bitirip Yunanistan'a giriş yapıyoruz.

Bulgaristan sınırına sorunsuzca ilerlerken hava güzel ama yağmur bulutları ufukta kendilerini belli ediyorlar. 2. sınırda da işlemleri halledip Bulgaristan'a giriş yapıyoruz.

Sınır ötesinde ülkede Euro resmi olarak geçmediğinden, sınırın hemen ilerisinde ufak döviz bürolarının bir tanesini seçip, 10 euro gibi ufak bir miktarı bozuyoruz, karşılığında 20 Leva civarında bir para alıp öğle yemeği için uygun bir yer bulma düşünesi ile tekrar yola koyuluyoruz. Hava çok sıcak ama aniden patlayan rüzgar ve uzaktan gelen şiddetli gökgürültüleri birazdan yaşayacaklarımızı haber veriyor.

Balkanlarda özel bir lezzet mi peşindesiniz? Bulgar fırtınasını deneyin...

Bu kareden dakikalar sonra abartmadan söyleyebilirim ki 2 teker üstünde gördüğüm en sıkı sağanağa yakalanıyoruz. Vizör kapalı görüş sıfıra yakın, vizörü araladığımda yağmur gözlerimi açmama izin vermiyor, neyse ki birkaçyüz metre ilerde bir istasyon var, acilen sığınıyoruz. Öğle yemeği ve kuruma safhalarını tamamladıktan sonra Kazanluk'a doğru tekrar yola koyuluyoruz. Kaybettiğimiz zamana bakılırsa Romanya girişimiz sarkacak gibi gözüküyor.

Yolların genel durumu iyi ama özellikle Dimitrograd -Straza Zagora - Kazanluk etabında B tipi yollar bize büyük keyif verdi. Kazanluğa girerken kaslı bir Golf TDI ile vatan topraklarından uzakta çok keyifli bir kapışma yaşıyoruz.

Kazanluğu transit geçip heyecan ile Buzluca anıtına doğru devam ediyoruz. Deniz seviyesindeki yoldan tertemiz havada dağın tepesindeki anıtı görmek hasret kaldığım güzel hisleri yaşatıyor bana.

15 20 dk civarında süren güzel bir tırmanış ertesi gümüş meşaleler bizi karşılıyor.

Meşalelere vardığımızda Crf 250 ve NC 750 sahibi iki Türk sürücü ile karşılaşıyoruz, selam veriyoruz ama maalesef bizimle pek ilgilenmeden yollarına devam ediyorlar. Daha sonra anıt için kalan son etaba başlıyoruz, bu noktada dikkatinizi çekiyorum, meşaleler karşınızdayken bizim hatamız gibi soldan değil sağdan devam edin yoksa sık ağaçlı ve bozuk bir orman yoluna girip zaman kaybedersiniz.

Ve karşımızda heybetli Buzluca.
Yazının bu kısmında fonda açacağınız melodi lütfen...

40 yıla yakın yaşı ve tüm bakımsızlığına rağmen hala çok etkileyici.

Görev sonrası eve dönen bir kozmonot'a benzettiğim Can'ın bu karesini ayrı sevdim...

Güneş yavaş yavaş batarken motorların yanına dönüp yola devam etme düşüncesindeyiz....

Can'ın patlamış arka lastiği, tekrar başlayan sağanak yağmur altında bizim teknik beceri ve yol arkadaşlığının tekrar bir sınanması oluyor. Lastiği onarım ertesi 20 45'de deniz seviyesine iniyoruz. Fakat, hava şartları ve yolun keyfiyle kaybettiğimiz zaman sebebiyle geceyi Kazanluk'ta geçermeye karar veriyoruz. Birçok küçük Avrupa şehri gibi Kazanluk da hava karardıktan sonra ziyadesi ile ıssız. Kısa bir aranmadan sonra şehir merkezine ulaşıp otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeğimizi yerken Ducati Romanya genel müdürü Razwan ile Can'ın lastiğine yardımcı olup olamayacakları hakkında konuşuyoruz. Bizi ertesi gün Bükreş'e davet ediyor, ertesi sabah Can ile son karar aşamasına geldiğimizde sevgili kardeşim yola bu şekilde devam etmek istemediğini belirtiyor ve onun huzuru için meceramızı biraz erken kesip İstanbul'un yolunu tutuyoruz. Kapıkule'ye dönüş yolu da B tipi ve otoban şartlarında keyifle geride kalıyor ve gece 10 civarında ailelerimize kavuşuyoruz. Darısı daha kalabalık bir ekip ile 2019 yazına.